(ואיך זה יכול לעודד אנשים לחבוש מסיכה או לקנות את המוצר שלך?)
יכול להיות שהתשובה נמצאת בסיפור הבא.
בניסוי שביצע הפסיכולוג והסופר האמריקאי רוברט צ׳יאלדיני, הוא יצר כרזות שהזמינו אנשים לצפות בסרט מפחיד בקולנוע, וכרזות אחרות שהזמינו לצפות בסרט רומנטי.
צ׳יאלדיני רצה לבדוק איזו כרזה תביא יותר אנשים לכל אחד מהסרטים.
הוא גילה שכדי למשוך צופים לסרט המפחיד, כדאי לכתוב בכרזה מסר בסגנון- ׳מליון איש כבר צפו בסרט הזה.׳
לעומת זאת, כדי למשוך צופים לסרט רומנטי עדיף דווקא לכתוב- ׳בוא תהיה אחד הראשונים לצפות בסרט.׳
התובנה מהניסוי היתה שמאחר וסרטים מפחידים מרמזים על איום, תת המודע של אנשים מעודד אותם להתנהג כעדר. לכן כרזה שמדברת על הוכחה חברתית עובדת טוב.
לעומת זה, בכל מה שקשור לרומנטיקה, אנשים דווקא רוצים להיות ייחודיים. לכן כרזה שמדברת על ׳להיות הראשונים שצופים בסרט׳ עובדת יותר טוב.
אז איזה מסר מתאים יותר כדי לעודד אנשים לחבוש מסיכה? או לעודד חבישת קסדה? או לקנות את המוצר שלך?