איך כדאי להתחיל הרצאה או פרזנטציה.

את ההרצאה שלי בשבוע שעבר מול פורום יזמות התחלתי עם סיפור, כי זו הצורה שמטעינה אצלי הכי הרבה אנרגיה.

כשאני מתחיל משימה/הרצאה/מצגת עם מה שיש באיזור הגאונות שלי, אני מטעין את הגוף שלי באנרגיה, בכח, בפשן.

מפה הגוף הרגיש כמו טורבו.

********

אם איזור הגאונות שלך הוא לחבר בין אנשים, תתחיל את הפרזנטציה שלך בזה (״יש פה בקהל מישהו שמסתבך עם עמודי נחיתה? יופי, ויש פה מעצב בקהל?״).

אם זה לפצח קונספט, תנו לאנשים חידה או אתגר ופצחו אותו איתם כבר בהתחלה. לפני שאתם בכלל מציגים את עצמכם.

זו המשמעות של ׳להתחיל הכי חזק שלך, ולאט לאט להגביר׳.

********

ואם כבר איך כדאי להתחיל פרזנטציה, מצרף לכם עוד כמה טיפים לאיך להפוך את הפרזנטציה הבאה לטובה יותר:

  1. פונט גדול, תמונה גדולה. זו המתכונת לשקופית פשוטה ובהירה. ככל שהאלמנטים בשקופית יהיו גדולים יותר, זה יאלץ אתכם לשים בה כמה שפחות אלמנטים, מה שיהפוך את המסר ליותר ברור.
  2. יש לך 90 שניות לעניין את הקהל. אם ב 90 שניות הראשונות לא גרמת להם להבין שיש פה משהו מעניין ששווה להקשיב לו, כנראה שאיבדת אותם. ספר סיפור, תן עובדה מעניינת, שאל שאלה או תראה משהו מעורר מחלוקת.
  3. אל תתחיל מההתחלה, תתחיל מהאמצע. אחרת אתה מבזבז את ה 90 שניות שלך. הכי גרוע- להתחיל מההצגה עצמית. קח את השקופיות שבאמצע, תעביר אותן להתחלה. אחרי שתייצר אמון ראשוני עם הקהל, אפשר להגיד איך קוראים לך.
  4. כדי לגרום לאנשים להבין משהו חדש, צריך להתחיל קודם ממשהו שהם כבר מכירים. ״מכירים את זה ש…״ היא טכניקה שקומיקאים משתמשים בה כדי לעשות את זה. ככה הם אוספים אליהם את הקהל ויוצרים אמון.
  5. צור מתח. קוסם לא מרתק אנשים כשהוא אומר להם מה קורה עכשיו, אלא מה הולך לקרות. אם הצופה שואל את עצמו ״מה הולך לקרות עכשיו? מה תהיה השקופית הבאה?״ הצלחת ליצור מתח. כשאתה אומר ״היינו בטוחים שהבעיה היא במוצר, בואו תראו מה גילינו״ אתה מתחיל להיות מעניין.
  6. תנו לקהל תחושה שהם זבוב על הקיר. אל תספרו להם מה קרה, תנו להם להרגיש את מה שקרה. איך עושים את זה? ספרו להם את הסיפור כאילו הוא קורה בזמן הווה.
  7. אם אתה רוצה לשפר את הסטוריטלינג של העובדים שלך, תגביל אותם מלהשתמש במצגות. באימוני כדורסל, המאמנים לעיתים אוסרים על השחקנים לכדרר כדי לשפר את המשחק הקבוצתי. הם מגבילים מיומנות אחת כדי לחזק יכולת אחרת.

בכל מקרה, לא משנה מה אתם עושים, תתחילו עם מה שיש באיזור הגאונות שלכם.

מעניין? מוזמנים לשתף…

פוסטים נוספים

זה לא המברשת. 

ג׳רי סיינפלד סיפר שביקר פעם במוזיאון החלל, וראה בתצוגה את חליפת החלל של ניל ארמסטרונג. ליד החליפה היתה גם מברשת השיניים שלו, ובצמוד אליה כתוב:

קרא עוד »

רוצה להעמיק בהבנה?

קצת עליי...

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

Thank You For Submit the Form