(ת׳שארו, יש מקדונלדס ודן אריאלי בסוף)
לפעמים, נורא קשה לנו להגיד ׳לא׳ למשהו שמציעים לנו.
כי להגיד ׳לא׳ זה אומר שאנחנו צריכים לבחור, ובחירה זה אומר לקחת אחריות.
זו אחת הסיבות ש 90% מהפרסומות שאנחנו רואים לא רלוונטיות אלינו. מי שאחראי על הפרסומות האלה היה אמור להתמקד בקהל יעד ספציפי (שזה כנראה לא אנחנו).
נו, אז למה הוא לא עושה את זה?
כי להתמקד זה אומר לבחור, ואם הוא יבחר בקהל יעד ספציפי ובסוף הקמפיין לא יעבוד, האשמה עליו. אז עדיף לא לבחור.
וככה בחיים, בדיוק כמו המטאפורה בלוגו של מקדונלדס, אנחנו מוצאים את עצמנו אומרים כן, ומבטיחים שבפעם הבאה נגיד ׳לא׳.
אוקיי, אז איך אפשר לדעת מתי כדאי להגיד כן ומתי להגיד לא?
לדן אריאלי יש תרגיל:
״נגיד״, הוא אומר, ״שמישהו מציע לכם לעשות פרוייקט ואתם אומרים לו כן.
ונגיד ששבוע לפני הדד-ליין הוא אומר לכם שהפרוייקט בוטל.
האם אתם מניחים שתביעו הנחת רווחה מכך שזה בוטל? אם כן, תגידו לו ׳לא׳ כבר עכשיו.״