מאז שהתחלנו לשלם על שקיות ניילון, הצריכה שלהן ירדה ב 80%.
לא בגלל שהשקית עולה 10 אגורות (אין לנו בעיה לשלם), אלא בגלל שעכשיו אנחנו צריכים לקבל החלטה האם לקחת או לא.
********
בהחלטות של כן או לא, המוח מעדיף להגיד ׳לא׳.
זה נותן לנו בטחון, אין התחייבות, אין סיכון, לא צריך לשאת בתוצאות.
אז כששואלים אותנו האם אנחנו רוצים שקית, רובנו שולפים את ה׳לא׳ כמעט אוטומטית.
********
איך אנשים מצליחים לנצל את ה׳לא׳ שלנו כדי להשיג את מה שהם רוצים?
כשאנשי מכירות מתקשרים כדי להציע לנו משהו, הם יודעים שאם ישאלו ״נוח לך לדבר עכשיו?״ הם יקבלו ׳לא׳.
אז הם משנים את הניסוח ושואלים ״אני מפריע לך?״
אנשים אחרים, במקום לשאול ״אתם מגייסים גם מתכנתים ללא ניסיון?״
הם שואלים ״יש לכם רתיעה מלהעסיק מתכנת ללא ניסיון?״
ויש כאלה שבמקום לשאול ״אתה פנוי לעלות לשיחה בזום?״
ישאלו ״אנחנו צריכים אותך לשיחה בזום, אתה עסוק?״
********
הם מנסחים את השאלה מחדש כדי לקבל את ה׳לא׳ שהם רוצים.