למעלה תמצאו כלי (בהשראת המשקיע האגדי וורן באפט) שעוזר להחליט כמה זמן כדי להשקיע בכל אחת מהמשימות שלנו.
3 מעגלים- 5 ימים, 5 שבועות, 5 חודשים.
המטרה היא להכניס כל משימה שאנחנו עושים לפרספקטיבה של- כמה השפעה יש לה?
למשל, ההשפעה שיש לשליחת מייל ללקוח היא קצרת טווח- 5 ימים. אחר כך אף אחד לא יזכור את המייל הזה, הוא לא משליך על מה שיקרה בעוד חודש ולכן הוא לא כזה חשוב.
משימות בינוניות טווח, למשל יציאה לחופש בעבודה, נכנסות לעיגול האמצעי של 5 שבועות. יש את הציפייה לחופש, היציאה לחופש והחזרה מהחופש עם אנרגיות מחודשות.
יש לזה השפעה ארוכה יותר ממשימות שוטפות כמו מיילים.
עכשיו תחשבו על משימה כמו רישום של ילדים לחוגים. יש לזה השפעה ארוכה כי זה משפיע על תחומי העניין שלהם, על הכישורים שלהם ואולי אפילו על תחומי העיסוק שלהם בעתיד. ולכן הם נמצאים בעיגול החיצוני.
הבעיה היא שאנחנו משקיעים יותר משאבים במעגלים הפנימיים מאשר בחיצוניים.
קשה לוותר על הדברים הדחופים ולעשות את הדברים החשובים. הם לא דחופים לעכשיו, אף אחד גם לא לוחץ עלינו לבצע אותם. ככה יוצא שאנחנו מחפפים את הדברים החשובים ודוחקים אותם לקצה הרשימה.
אם אתם לא מצליחים לתכנן את המשימות בעיגולים החיצוניים, זה יכול להיות סימן לכך שאתם יותר מגיבים מאשר יוזמים.
עוד דברים שכדאי להחליט באיזה עיגול שמים אותם:
בעיות שקופצות לאורך היום.
דברים שצריך לקנות.
דברים שכדאי ללמוד.
אנשים שצריך לפגוש.
דברים שמרשים לילדים.
שימו כל אחת מהמשימות האלה בעיגולים כדי לקבל החלטה על כמה זמן כדאי להשקיע בהם.
אם משימה לא הולכת להשפיע על יותר מה 5 ימים הקרובים, אולי לא שווה להשקיע בה יותר מ 5 דקות.