להפיק פרק של הישרדות עולה מיליון שקל. להפיק מהדורת חדשות עולה מאה אלף שקל.
פרק בהישרדות מספק הנאה, בעוד שמהדורת חדשות מספקת פחד.
מבין כל הרגשות, הרגש שהכי זול לספק הוא פחד.
שאר הרגשות הרבה יותר יקרים, ארגונים צריכים להשקיע הרבה בשביל להצליח לספק אותם.
אבל גם לפחד עצמו יש תפריט מסודר.
למשל, יותר זול להפחיד אנשים עם מחבל עם סכין ביד מאשר להפחיד אותם מההתחממות הגלובלית.
למה?
כי יותר קל לדמיין איש עם סכין, מאשר לדמיין עלייה של 1.5 מעלות בעוד מאה שנה. בטח אם אתה לא גר ליד קרחון…
מה שאפשר לדמיין, יותר מפחיד, ולכן גם יותר זול למכור.
כששאלו אנשים על מה הם יהיו מוכנים לשלם יותר, על ביטוח חיים או ביטוח מפני פיגועים, רוב האנשים אמרו שישלמו יותר על ביטוח נגד פיגועים, למרות שביטוח חיים כולל גם פיגועים.
ככה, יותר זול למכור אותו.
אם אתה רוצה ליעל את השיווק שלך, תאפשר לאנשים לדמיין אנשים. אם אתה רוצה ׳להוזיל׳ אותו, ספר להם שזה הולך להרוג אותם…