יש אנשים שמכינים מרק, רק כדי שיהיה להם איך לאכול שקדי מרק.
יש צרכנים שקונים עוגיות פתי-בר, רק כדי שיהיה להם על מה למרוח נוטלה.
ויש עובדים שקובעים פגישות, רק כדי שמישהו יישב לידם כשהם מקבלים החלטות.
אנשים עושים דברים שונים ממה שחשבנו עם מה שיש להם.
********
אילון מאסק ופיטר תיל בנו פלטפורמה שתעזור לאנשים לנהל את כל הכסף שלהם במקום אחד.
באחד הניתוחים שהם ביצעו למערכת הם שמו לב שפיצ׳ר אחד, שולי לגמרי, מושך את המשתמשים יותר מהכל- העברת כסף דרך אימייל.
הם זנחו את המערכת והחליטו להתמקד רק בפיצ׳ר הזעיר הזה. ככה פייפאל נולדה.
אנשים עושים דברים שונים ממה שחשבנו עם מה שיש להם.
********
האם אנחנו יודעים למה אנשים משתמשים במוצרים שלנו?
האם אנחנו יודעים למה העובדים שלנו באים לעבוד אצלנו? או יודעים מה יגרום להם לעזוב אותנו?
אם נשאל אותם אולי נגלה שזו לא הסיבה שחשבנו.