ב 16 למרץ 2020 פקדו הרשויות בשיקגו על כל בעלי המסעדות להפסיק לשרת לקוחות בעקבות התפרצות הקורונה בעיר.
בין העסקים שנפגעו מההוראה היתה גם פיצריה של בחור צעיר בשם דימיטרי סירקין.
ברגע אחד 70% מהרווחים בפיצריה נחתכו.
סירקין כבר חשב לסגור את הפיצריה ולפטר את העובדים.
באותו זמן מספר החולים בקורונה בעיר הוכפל מדי יום והצוותים הרפואיים נתקלו במחסור במסכות מגן וציוד רפואי.
סירקין, ברגע של תושיה, החליט שהוא מתחיל לייצר מסיכות פלסטיק לצוותים רפואיים באמצעות… תנורי הפיצה שלו.
הוא קנה לוחות פרספקס, חימם אותם בתנורים עד שאפשר היה לעקם אותם לצורה של מסכה.
הוא הוסיף להם רצועות גומי ומכר אותם במחיר של 3 דולר ליחידה.
היום הפיצריה שלו מייצרת 3,000 מסכות בשבוע ומאפשרת לעסק ולעובדים שלו להמשיך לעבוד ולהרוויח כסף.
אם המשאבים שלך לא עובדים, תן להם תפקיד חדש.
יצירתיות היא היכולת לחבר שני דברים לא קשורים, כדי ליצור משהו חדש.
המפתח הוא לשאול מה העולם צריך? ומה כבר יש לך?
אם לא היית יכול לחבר בין שני אלה, לא היו מעמידים אותך במבחן הזה מלכתחילה.
אז אם יש לך בית קפה ואסור לך לפתוח אותו, תשתמש בחניה שלו כדרייב-אין ותגיש את האוכל בזמן שאנשים צופים בסרט.
ואם יש לך פאב אבל אנשים באים רק בערב, תהפוך את המקום בצהריים לשולחנות עבודה בתשלום ליזמים.
בסוף, חדשנות היא המצאת התקנים חדשים, או צורה חדשה להשתמש בקיימים.