לפני קצת יותר מ 3 שנים פתחתי את הבלוג-וואטסאפ שלי.

הרבה עבר מאז ששאלתי את אחותי אם אפשר לצרף אותה כדי שהיא תהיה לי קהל.

אז השבוע פורסם פה הפוסט ה 500, ולאחר כל כך הרבה פוסטים שבהם אני מנסה לפתוח את הבוקר טיפה יותר טוב, משתף אתכם ב 50 שיעורים קצרים שלמדתי מהכתיבה שלי ואולי יעזרו גם לכם.

1. זה מפחיד לכתוב. לכולם. אתם ממש בסדר.

2. תכתבו הרבה. היחס הוא כתיבה של 20 ופרסום של 1. כדי שייוולד פוסט טוב, צריך הרבה חומר.

3. נהלו מחברת כדי לכתוב דברים שאתם רואים. רוב הדברים מתחברים לכדי פוסט הרבה זמן אחרי שתיעדנו אותם.

4. תשאירו אנרגיה לפיבלוש. אל תבזבזו את כל האנרגיה בעריכה וליטוש. החלק הכי קשה הוא הפירסום, לא הכתיבה.

5. השיפור באיכות לא קורה בהדרגה כמו שחושבים, אלא בקפיצות גדילה. גם אם לא נראה שאתם משתפרים, עוד מעט תרגישו את זה.

6. מותר למחזר חומרים. הרבה אנשים לא מקשיבים בפעם הראשונה. צריך לספר את זה שוב.

7. התוכן הוא לא המלך. הקורא הוא המלך.

8. תנו לקורא משהו לחשוב עליו, משהו לדבר עליו, ומשהו לעשות אותו. אחרת זה לא מעניין.

9. שבת זה אחלה טיימינג לפרסום תוכן, כי אנשים רגועים, ואנשים רגועים הם אנשים שמוכנים ללמידה. 

10. אנשים אוהבים רשימות.

11. אם אתם לא אוהבים רשימות, אל תכתבו אותן. עדיף שתכתבו מה שאתם מתחברים אליו. הדבר הכי טוב שאתם יכולים לעשות למען הקוראים זה לאהוב את מה שאתם כותבים.

12. כדי ללמוד לספר סיפור, תראו איך חזאי מזג אויר עובדים. יש להם יכולת מופלאה לקחת מדדים סופר מסובכים ולספר סיפור שאומר: 'מחר צריך לקחת מטריה'.

13. כדי ללמוד איך להקשיב, תראו איך סטנדאפיסטים עובדים. יש להם יכולת מופלאה לקלוט דברים סתמיים שקורים סביבם.

14. גם אם יש סיפור מגניב ששמעתם, זה עדיין לא אומר שצריך לכתוב עליו. המטרה היא לא להפוך לערב מספרי סיפורים. המטרה היא לעזור לאנשים להרגיש משהו. סיפור בלי תובנה הוא חסר ערך.

15. מאה הפוסטים הראשונים יהיו מחורבנים. אבל אין ברירה, חייבים לכתוב אותם כדי להגיע לטובים. לא מכיר דרך לקצר את העניין הזה.

16. אל תנסו למכור את הפוסטים שלכם בכסף. אם תעשו את זה, אתם תכתבו רק מה שנראה לכם שיכניס כסף וזה יהפוך את התוכן לבינוני.

17. תוכן קצר זה מצויין, תוכן ארוך זה מצויין. אין חוקים בעניין הזה. אם זה מעניין אנשים יקראו.

18. אל תתבאסו אם מישהו קטל את הפוסט שלכם או נטש. כתיבה היא לא אירוע, היא תהליך.

19. המדד שלי להצלחה? אם מישהו נשאר כדי לקרוא את הפוסט הבא.

20. מה שנראה לכם שיהיה להיט, כנראה לא יהיה. מה שנראה לכם בולשיט שלא יעניין אף אחד, יתגלה כאחד הפוסטים הכי טובים. אנחנו גרועים בהערכה.

21. מה שאני עושה אחרי שמישהו ירד עלי (אחרי שלקחתי דקה דיכאון), היא לחשוב איך אני הולך לעזור לקורא הבא.

22. אל תטיפו. אנשים לא אוהבים שמטיפים להם. 

23. איך יודעים שמטיפים? אם אתם מנסים לשכנע מישהו לשים ערך מסויים מעל ערך אחר (״במקום לצפות בטלויזיה תעשו ספורט״) אתם מטיפים.

24. אתם כותבים מה שאתם חושבים. זה לא אומר שאתם צודקים, זה רק אומר שזו דעתכם.

25. שימוש במילים מכלילות כמו 'תמיד', 'אף פעם', 'כולם', 'אסור', 'חייבים' מרחיקות אנשים ומשדרות חוסר אמון. 

26. כל רעיון שיש לכם לכתיבה, מישהו כבר חשב עליו לפניכם. זה לא אומר שלא כדאי לכתוב על זה. תעשו את זה בדרך הייחודית שלכם.

27. תנו הבטחה, ותעמדו בה. אם התחייבתם ל 3 פעמים בשבוע, תעשו את זה. מעל ׳דחוף׳ ו׳חשוב׳ נמצא ׳מה שהבטחנו לאנשים׳.

28. אם אתם מאמינים בזה, תגידו את זה.

29. קבעו דד ליין ושחררו את הפוסט בשעה שקבעתם. ככה תימנעו מלערוך אותו עוד ועוד. 

30. אם העליתם פוסט ולא אמרתם ״שיט, הייתי יכול לשנות בו גם את x״, כנראה שערכתם אותו יותר מדי.

31. (לפחות בהתחלה) אל תציבו יעדים של תוצאה, אלא יעדים של פעולה. יעד של 10 פוסטים בחודש הוא יעד פעולה. אלפיים גולשים בבלוג בחודש זה יעד תוצאה. אתם מפתחים הרגל, לא רוכשים מקצוע.

32. אפשר לכתוב על מחקרים, אבל לא צריך להפוך את זה לעבודה אקדמית. אנשים לא משתכנעים ממחקרים, אלא מסיפורים.

33. תתחילו בקטן. שלחו את זה קודם למשפחה. אחר כך לחברים. אחר כך שימו את זה בפייסבוק. 

34. אם אתם מפחדים לפרסם, תכתבו בשם אחר. הפרסום הוא המבחן האמיתי כי הוא מפגיש אתכם עם העולם ומאפשר לכם להתחייב.

35. תגידו מה לא, ואז מה כן. אל תתלוננו על משהו ותשאירו את זה ככה. אנשים לא צריכים לשמוע על בעיות, אלא על פתרונות.

36. לא צריך להתעכב על כל פרט קטן. הבאגים שאתם רואים קטנים מדי מכדי שאחרים יבחינו בהם. 

37. אתם לא צריכים יותר יצירתיות כדי לכתוב, אלא פחות התנגדות פנימית כדי להתחיל. 

38. אתם לא מתחרים בבלוגרים אחרים, אתם מתחרים בהתנגדות הפנימית שלכם.

39. סטוריטלינג לתפיסתי זה פחות מה אתה מספר, אלא מה אתה מאפשר לאחרים לספר. 

40. אם הטקסט שלכם חייב ויז׳ואל כדי להיות מובן, יש סיכוי שהוא לא מספיק טוב.

41. יותר קשה להמשיך משהו מאשר להתחיל משהו.

42. מה שקרה זה עובדה, אבל לא אמת. אמת היא מה שאנחנו חושבים על מה שקרה. אנשים רוצים את האמת, לא את העובדות.

43. הפתעה. זה בסדר להיות לא עקביים במחשבות. זה מרמז על כך שאנחנו מתפתחים.

44. מה שמוחבא מעניין יותר. אתם לא מעוררים עניין בכך שאתם מציגים מידע, אלא בכך שאתם מסתירים מידע.

45. כל דבר בהתחלה הוא חרא. השאלה היא לא איך להצליח, אלא איך להפוך כישלון להצלחה. 

46. אי אפשר כמעט להכנס למישהו לראש בלי לעבור אצלו בלב קודם. קודם ספרו סיפור, אחר כך תעברו לאקסלים.

47. כדי שהסיפור יהיה מעניין, צריך שיהיה בו פער. חתול שוכב על השטיח זה לא מעניין. חתול שוכב על השטיח של הכלב זה מעניין.

48. אולי לא אצליח לשנות את העולם, אבל את השכונה שלי או קהילה קטנה אחרת אולי כן. וזה מספיק טוב.

49. שונות לשם שונות זה גימיק. מה שמשנה זה לא מה אנחנו עושים אחרת, אלא מה הקוראים עושים אחרת בגלל מה שכתבנו.

50. אם אתם מצייתים לכל החוקים, אז או שאתם לא מנוסים או שאתם מפחדים. לפעמים זה שניהם.

51. יצא 51, כי אני תמיד משתדל לתת יותר ממה שאני מבטיח. בכל דבר.

אלה לא חוקים, אלה עקרונות שעוזרים לי לכתוב, להשתפר ולתת ערך. צריך לעבור עליהם מדי פעם כדי לגלות מה נכון עבורך.

בהצלחה, ותודה על הזכות וההזדמנות לכתוב לכם.

מעניין? מוזמנים לשתף…

פוסטים נוספים

במה אתה טוב כשקשה?

השאלה ׳במה אנחנו טובים?׳ בדרך כלל לא מגלה לנו הרבה כי היא כללית מדי. מה אם במקום זה נשאל ׳במה אנחנו טובים כשקשה?׳ ****** יש

קרא עוד »

רוצה להעמיק בהבנה?

קצת עליי...

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

Thank You For Submit the Form