האגדה מספרת שהסופר ארנסט המינגוואי ישב במסעדה עם חבריו, והתערב על 10 דולר שיוענקו למי שיכתוב סיפור שלם ב 6 מילים בלבד.
״למכירה: נעלי תינוק, לא ננעלו מעולם.״
הוא כתב על מפית, וזכה בהתערבות.
למרות שהוא מורכב מ 6 מילים בלבד, זה סיפור מרתק. כי את שאר הפרטים בו אתם מספרים בעצמכם.
העובדה שהעליתם בראשכם תינוק שכבר לא בין החיים, מאפשרת לכם להיות שותפים ליצירה של המינגוואי.
אתם מספרי הסיפור.
**********
מסופר על חברת המזון האמריקאית ג׳נרל מילס, שחוותה ירידה במכירות של מתכוני העוגות שלהן.
כשהם דיברו עם הלקוחות הם עלו על תובנה מפתיעה.
הסתבר שהעובדה שכדי להכין את העוגה נדרש רק להכניס אותה לתנור, גרמה לנשים תחושת אשמה על כך שזה ׳קל׳ מדי להכנה.
הנשים לא זכו לחוות את התחושה המספקת של ׳אני עשיתי את זה.׳
״מה זה אומר עלינו?״ היה הסיפור שהן סיפרו לעצמן.
כשבחברה שינו את המתכון כך שנדרש להוסיף לו גם ביצה, המכירות זינקו.
**********
׳אפקט איקאה׳, קוראים לזה.
כשהלקוחות מתאמצים להרכיב את הרהיטים בעצמם, כשהם משתתפים בבניה וביצירה של הסיפור, כשהם הופכים מ-מקבלי ערך ל-יוצרי ערך, התוצאה יכולה להיות יותר אהדה ונאמנות.
**********
אנשים לא יאמינו לפרסומות שתציג להם.
חלקם גם לא יאמינו למה שאתה מספר להם.
הם יאמינו יותר למה שחברים שלהם מספרים להם.
ויותר מהכל הם יאמינו למה שהם מספרים לעצמם.
זה הסיפור הכי טוב שלהם.
**********
לפעמים שואלים אותי ׳מה הספר שהכי שינה אותך?׳ או ׳מה הפודקאסט שלמדת ממנו הכי הרבה?׳.
יש כל כך הרבה פודקאסטים נפלאים, והמון ספרים מעולים שאני לומד מהם.
״אבל הספר שישנה אותך הכי הרבה,״ אני עונה, ״הוא הספר שאתה תכתוב.״
לא בגלל שהוא יותר טוב מאחרים.
הוא לא.
אלא בגלל שהוא יעביר אותך במסע האישי שלך.
הוא יעמת אותך עם השדים והשאיפות שלך. יראה לך במה אתה טוב. הוא יגלה לך את עצמך.
הסיפור שאנחנו כותבים משנה אותנו הכי הרבה.
זה הסיפור הטוב בעולם.