לפני די הרבה שנים הייתי בראיון עבודה למשרת קניין מדיה. לא היה לי מושג מה זה, אבל אמרו שזה הייטק אז שלחתי קורות חיים.
בראיון המגייס שאל את השאלה השחוקה: ״במה אתה לא טוב?״
״במכירות.״ עניתי.
״אז איך הגעת לראיון של קניית מדיה?״ שאל שניה אחרי שעיקם את הפרצוף.
״לא יודע, התקשרו אז באתי.״
לא נהייתי קניין מדיה.
אבל באותו ראיון שאלו אם אני מוכן להתראיין למשהו אחר, ״לא יודעים בדיוק לאיזה תפקיד, אבל אתה נשמע מעולה בלעבוד עם מספרים וטוב בלשאול שאלות״.
מאז אותו ראיון התחלתי לחקור מהו הדבר הזה שאתה ממש טוב בו, שאין לו תפקיד רשמי, והוא הסיבה שלא ירצו לוותר עליך.
*********************
באיזה תפקיד יהיה קשה להחליף אותך?
אתה אמנם מנהל פרוייקטים, אבל זה רק הטייטל שלך, זה לא מעניין.
או שאתה מתכנת, וגם זה לא מעניין. יש עוד מליון כמוך.
ולא מעניין גם שאת מנהלת משאבי אנוש או מנהלת שיווק. זה רק טייטל רשמי.
יותר מעניין מהו התפקיד הלא רשמי שלך.
כי אולי אתה מתכנת, אבל התפקיד הלא רשמי שלך הוא להניע אנשים כשיש קרייסיס. בזה אתה הכי טוב במשרד.
ואתה אולי מנהל פרוייקטים, אבל התפקיד הלא רשמי שלך הוא לשמח לקוחות מאוכזבים. אתה עושה את זה איפה שאף אחד לא מצליח.
או נכון שאת מנהלת שיווק, אבל תמיד מכניסים אותך לחדר כשצריך מישהי שתנהל משא ומתן קשה.
זה התפקיד הלא רשמי שלך.
*********************
זה קל יחסית למצוא מישהו עם טייטל כמו שלך. הרבה יותר קשה למצוא מישהו בתפקיד הלא רשמי שלך.
זה התפקיד שמכיל את איזור הגאונות שלך, זה שקשה לך ללמד אנשים אחרים איך לעשות אותו. התפקיד שאתה יודע לעשות הכי טוב בסביבה שלך, ושבגללו לא ירצו לוותר עליך.
אתה יודע מהו?