מתי סליחה היא אפקטיבית?

כשאתר אינטרנט שולח לי ניוזלטר וכותב בכותרת את השם שלי, זה נקרא פרסונליזציה.

הבעיה היא שאין בזה שום דבר פרסונלי.
כי לא הושקע בזה מאמץ.

***

פרסונליזציה לא קשורה לצד השני.

אם הצעת למישהו קופון לארוחת בוקר רק כי אתה יודע מתי יש לו יומולדת, או הצעת לו לרכוש טוסטר רק בגלל שהוא כבר קנה בלנדר, זה אולי פרסונליזציה, אבל זה לא פרסונלי.

אבל אם הרמת למישהו טלפון במקום לשלוח לו הודעת וואטסאפ, זה פרסונלי.
אם קמת ויצאת מהמשרד לתת למישהו מחמאה במקום לשלוח לו מייל, זה פרסונלי.

מעשה פרסונלי נמדד בכמות המאמץ שאתה משקיע, לא במה שהצד השני מקבל.

***

״אבל זה לא סקיילי״, כולם אומרים.

טעות.
אוגוסט 2020 שעה 22:00, ימי קורונה, ראש העיר ראשון לציון בודק הודעת וואטסאפ שהתקבלה אצלו בטלפון- ׳אישה מבוגרת בעיר זקוקה למצרכי מזון בסיסיים לביתה, אינה יכולה לרכוש בעצמה.׳

ראש העיר רז קינסטליך נכנס לאוטו, נוסע לסופר, רוכש מצרכים ומגיע לדירת האישה.

למחרת עיר שלמה מתרגשת מהמעשה.

***

פרסונלי בסקייל.

כשמעסיק מפטר עובד, הוא עושה את זה בעדינות המירבית, לא רק בשביל העובד שעוזב את הארגון, אלא בשביל ההרגשה של העובדים שנשארים בו.

כשמדינת ישראל עושה מה שהיא יכולה כדי להחזיר שבוי בודד, היא לא עושה את זה רק בשביל השבוי עצמו, היא עושה את זה בשביל ההרגשה של מי שנשאר בחיים.

כשסולחים לעובד על טעות, אנחנו סולחים בסקייל, כי שילמנו מחיר וכולם רואים את זה.

***

סליחה נמדדת בכמות המאמץ שהשקעת בה, לא בכמות הפעמים שאמרת אותה.

כדי שסליחה תהיה אפקטיבית, לא מספיק לבקש, צריך לעשות.

מעניין? מוזמנים לשתף…

פוסטים נוספים

מתי תרדו מהעץ?

נניח שהייתי מציע לכם לקנות שטר של 100 דולר בכל סכום שתציעו. אבל יש שני חוקים למכרז: אם תציע מחיר של 20 או 30 דולר,

קרא עוד »

רוצה להעמיק בהבנה?

קצת עליי...

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

Thank You For Submit the Form