(וגם גדול מדי)
קורא על בכיר בתעשיית הפרסום, שאמר שהתחום שבו מושקעים הכי הרבה תקציבי פרסום בטלויזיה בישראל הוא לא תיירות, מזון, בנקאות או רכב, אלא דווקא מים מינרלים.
מים?
כן, אם תעשה מבחן טעימה בין ׳מי עדן׳ ל׳נביעות׳, כמעט ולא תצליח להבדיל בין הטעמים.
ככל שההבדל בין מוצרים קטן יותר, צריך יותר משאבים כדי שמישהו ישים לב.
ככל שההבדל בינך לבין אנשים אחרים קטן יותר, כך תצטרך להשקיע יותר משאבים כדי שמישהו ישים לב אליך. משאבים שלפעמים אין לנו.
אז כדי להצליח לקבל תשומת לב, קח רק משהו אחד, ותעשה אותו שונה מאד.
********
אבל לא שונה מדי.
כי אם תהיה קיצוני אנשים לא ילכו אחריך.
איך לוודא שאנחנו לא קיצוניים מדי?
אחת הדרכים היא לא לדבר על ה׳למה׳ שלך, אלא על ה׳איך׳.
כשאתה מדבר על הלמה, אנשים מרגישים שהחזון שלך עלול לערער את המציאות שלהם, והם נרתעים.
כשאנחנו מדברים על ׳איך זה יקרה במציאות׳, אנחנו אוטומטית הופכים למתונים יותר.
********
אם הייתי אומר לאנשים שאני רוצה לשנות את עולם העבודה, אף אחד לא היה מקשיב לי.
כשאני אומר שאני שואף שאנשים יוזמנו לראיון עבודה בלי לשלוח קורות חיים, אני מציג את האיך, ואנשים אפילו מתנדבים לעזור.
מטרות מתונות מעלות את הסיכוי שנצליח לחולל את השינוי שאנחנו רוצים.
לא קטן מדי, לא גדול מדי.