כי מחוץ לקופסא יש עולם שבו אין חוקים, אין מגבלות ואין אילוצים. בעולם כזה אתה לא צריך אנשים יצירתיים כדי להביא פתרונות.
"תוסיפו עוד 50 אנשי צוות ונוכל לסיים בזמן", או "עוד מליון דולר תקציב ונצליח להביא עוד טראפיק" הן דוגמאות לאיך נראה עולם בלי מגבלות ובלי מחשבה יצירתית.
איך כן נראה עולם עם חשיבה יצירתית?
*******
בספרו This is marketing, מספר היזם סט גודין שלפני כמה שנים הוא עזר לארגון להפיץ בהודו משקפי ראיה.
הם העמידו דוכן מכירה בכפר קטן, וסט והצוות שלו הציעו למקומיים לנסות את המשקפיים.
*******
לאחר שרבים מהכפר ניסו את המשקפיים ונוכחו לדעת שהראייה אכן משתפרת פלאים, הצוות הציע להם לבחור זוג אחד חדש מתוך 10 דגמים, ולרכוש אותו במחיר של 2 דולרים.
רק שליש מאלה שנזקקו למשקפיים רכשו אותם.
*******
כדאי לציין שמשרות רבות בהודו מצריכות שימוש במשקפיים. אם יש לך יכולת להשיג משקפיים בהודו, סיכוי טוב שתזכה לעבודה מכניסה.
סט והצוות שלו שברו את הראש מדוע רוב המקומיים לא רוכשים את משקפיים ואיך לשכנע אותם לעשות זאת.
לבסוף הם מצאו דרך.
*******
לאחר שהקונה הפוטנציאלי מדד את המשקפיים, במקום להציע לו בחירה מתוך 10 דגמים, הוא נשאל האם הוא היה רוצה לרכוש את הזוג שהרגע מדד.
סט והצוות שלו שיערו שאנשים יעדיפו להשאיר אצלם משהו שכבר ניסו, מאשר להתחיל לבחור שוב בין 10 דגמים.
אנשים יעדיפו להימנע מלהפסיד משהו שכבר יש להם, מאשר להרוויח משהו חדש.
*******
התוצאה?
המכירות קפצו פי שתיים.
הסיבה לכך לא היתה שינוי של מרכיבי ההצעה, הנחה או מבצע כלשהו, אלא שינוי בשלבי התהליך עצמו.
*******
כל אחד הוא יצירתי במשהו.
אסטרטגיה היא ׳איך אתה מארגן את המשאבים שלך׳.
במילים אחרות, באיזה דפוס פעולה אתה פועל כדי להצליח שוב ושוב?
לכל אחד יש אסטרטגיה לניצול משאבים.
יש לנו אסטרטגיה לאיך למכור, איך להתגבר על קרייסיס, איך להתחיל עם נשים וגברים, איך ללמד אנשים דברים חדשים או איך לנהל פגישות אפקטיביות.
בתהליך מציאת איזור הגאונות והתפקיד הלא-רשמי אנחנו מגלים את האסטרטגיה הייחודית שלנו שמאפשרת לנו להצליח פעם אחר פעם, ואיך לשכפל אותה.
פתחתי מחזור חדש למציאת התפקיד הלא רשמי ב 7/1 ונשארו בו 2 מקומות. למי שמעוניין, פנו אלי בפרטי.
*******
בניגוד למה שחושבים, יצירתיות היא לא תוצר של מחשבה, אלא תוצר של הקשבה.
זו תשומת לב למה שקורה וגיבוש מחדש של הדברים שקלטנו.
זו לא חשיבה מחוץ לקופסא, זו הקשבה למה שקורה בתוך הקופסא.