שלושה אנשים ביקשו ממני לאחרונה לשים לינק לצירוף מישהו לקבוצה.
אז שמתי לינק פה בסוף, אבל אני אומר מראש, אתם עלולים להיתקל בדילמת הקרדיט.
********
דילמת מה?!
אם תמליצו למישהו להצטרף לקבוצה והוא יהנה מהתוכן, אני אקבל את הקרדיט.
אבל אם תמליצו לו להצטרף והוא יחשוב שהתוכן גרוע, הוא ׳יתן׳ לכם על הראש.
ככה יוצא שבעסקה כזו אני יכול בעיקר להרוויח, ואתם יכולים בעיקר להפסיד.
********
זה נכון גם כשאתם מביאים יועץ חדש לארגון.
אם זה יצליח, הוא יקבל את הקרדיט.
אם זה ייכשל, זה יפול עליכם.
וזו אחת הסיבות לכך שמראיינים מעדיפים לגייס רק מועמדים שעונים על כל הדרישות במשרה, ושהמנהל שלכם מעדיף לשקול רק רעיונות שבטוח יצליחו.
השאלה היא, כמו תמיד, מה אנחנו בוחרים לעשות?