זה הולך להיות במבחן?

לפני שאתם מתחילים לקרוא, צפו בסרטון וסיפרו כמה פעמים השחקנים בחולצות הלבנות מוסרים את הכדור.

***

הסקרנות שלך לא יעילה.

היא מעכבת את הצוות. דורשת מהארגון שלך לעצור, להאט, לבדוק, לחקור. לבחון עוד זוית.
לא יעילה.

יצירתיות גם כן לא יעילה במיוחד. היא מציעה לנסות דברים שלא עשינו לפני כן, וככזה, זה מתכון לכישלון ובזבוז כסף.

אלה תכונות לא יעילות, אבל אפקטיביות במיוחד כי הן מאפשרות לך לגלות דרכים חדשות, לעלות על הזדמנויות ולהבחין באיזורים שאנשים אחרים לא רואים. במילים אחרות, הן מאפשרות לך לראות גורילות.

***

האם הבחנתם בגורילה שעברה באמצע הסרטון?

כשאני מראה את הסרטון לאנשים, רובם לא מבחינים בה. כי ברגע שביקשתי מכם למדוד את כמות המסירות, גרמתי לכם להתמקד.

הדבר הראשון שמדידה עושה זה למקד אותנו. היא הופכת אותנו ליעילים, אבל לאו דווקא לאפקטיביים.

***

מה שלא נמדד לא מנוהל.
(זה נכון, אבל…)

יותר מדוייק להגיד שמה שנמדד, מנהל אותנו.

השעון שלנו מנהל אותנו מאז שהמצאנו אותו.
ברגע שהתחלנו למדוד משהו, לספור את כמות המסירות של הכדור, זה התחיל לנהל את הפוקוס שלנו.

כשהיינו ילדים, היינו שואלים ׳האם זה יהיה במבחן?׳, היום אנחנו שואלים ׳האם זה נמדד?׳

***

אם אפשר למדוד את זה, הערך של זה יורד.

אם אפשר למדוד את זה, כולם יכולים לראות את זה, ואז אין לזה הרבה ערך.

אם ניתן למדוד כל מה שאתה עושה בעבודה, אפשר ללמד אחרים לעשות את זה, ומתישהו יהיה אפשר למצוא מישהו שיעשה את זה יותר מהיר ויותר זול ממך.

***

בשביל שיהיה קשה להחליף אותך, תפעיל את התכונות הלא יעילות שלך.

אלה שכששואלים אותך ׳איך אתה עושה את זה?׳ אתה עונה שאין לך מושג. אלה שלא הצלחת אף פעם ללמד מישהו אחר לעשות.

אלה שגילית כשחקרת את איזור הגאונות שלך.

אל תחפש רק את מה שביקשו למדוד, חפש את מה שאחרים לא רואים. חפש את הגורילה.

מעניין? מוזמנים לשתף…

פוסטים נוספים

רוצה להעמיק בהבנה?

קצת עליי...

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

Thank You For Submit the Form