קודם כל אתה מפורסם, ואז אתה מקבל דמות. התוכנית היא לא הסיבה שאתה מפורסם, היא התוצאה.
העניין הוא שהמון אנשים מבלבלים בין סיבה ותוצאה.
חתונה, למשל, היא לא הסיבה לזוגיות חזקה, אלא התוצאה שלה. אנחנו לא מתחתנים עם מישהו כדי שהוא לא יעזוב, אלא בגלל שהוא לא עזב עד עכשיו.
גם בשיווק כדאי להבחין בין סיבה לתוצאה.
כשיש לך עסק, אתה לא פותח עמוד בפייסבוק כדי להגדיל את הקהילה שלך, אלא כדי להזמין את הקהילה שכבר יש לך.
גורו השיווק סט גודין אומר ש׳עמוד פייסבוק הוא לא טקטיקת שיווק, אלא הסימפטום של השיווק שלך.׳
אנחנו לא מזמינים אנשים לחתונה כדי להפוך אותם לחברים, אנחנו מזמינים חברים לחתונה שלנו.
מה עוד נחשב לתוצאה?
כסף, פשן, מוטיבציה.
כולם הם תוצאה של מה שאתה עושה, ולא הסיבה שאתה עושה משהו.
אל תחשוב על איך להשיג עוד כסף, עוד פשן או עוד מוטיבציה. תחשוב על איך לתת ערך, והשאר כבר יגיעו.
שאל את עצמך שאלות כמו- איך אני עושה עכשיו משהו חשוב? למי אני יכול להיות רלוונטי?
תחליף בין הסיבה לתוצאה, והכל ישתנה.