מסופר על אחד, שכדי ללכוד בביתו עכבר הוא לקח מלכודת ושם בה עוגיה.
יום אחרי, כשראה שהעכבר לא נכנס למלכודת, הוא החליף את העוגיה בעוגיה אחרת.
וככה, יום אחרי יום, כשראה שהעכבר לא מביע התעניינות הוא היה מחליף את העוגיות.
והעכבר? כלום.
אחרי שבועיים הוא הצליח ללכוד את העכבר אחרי שהחליף את העוגיה ב…גבינה צהובה.
לפעמים, כדי לראות את המציאות בצורה בהירה, אתה צריך לחוות אותה מחוץ לעצמך. להיות אאוטסיידר. להכנס לנעליים של מישהו אחר ולחשוב מה הוא היה רוצה.
וזה קשה.
זה קשה להסתכל על התוכנית העסקית שלך דרך עיניים של משקיע או צרכן.
זה קשה להכנס לנעליים של המראיין בראיון עבודה ולשאול- מה הדבר שהכי מפחיד אותו עכשיו כשהוא מגייס עובדים?
וזה קשה לשים את עצמך במקום הצד השני באמצע ויכוח.
כשאתה רוצה להשיג משהו ממישהו, במקום לשאול איך אתה יכול לקבל את זה, תכניס אמפטיה ותשאל- מה בעצם חשוב לו עכשיו, ואיך אני יכול לתת לו את זה?